Samouslužni kiosk: interaktivni kiosk za poručivanje i naplatu
Hola interaktivni kiosk dobio je novu karakteristiku vrednu pažnje, a to je mogućnost poručivanja i plaćanja na kiosku.
Samouslužni kiosk za poručivanje i naplatu je nov proizvod naše kompanije.
Sada putem interaktivnog kioska možete rezervisati i platiti određenu uslugu ili artikal. Primena samouslužnih kioska je široka i lako se uklapa u sve grane industrije.
U daljem tekstu bavićemo se karakteristikama ovakvog kioska, načinom rada, njegovom primenom u raznim sektorima i benefitima.
KARAKTERISTIKE
Kompanije koje obezbede svom poslovanju digitalnog prodavca:
– smanjuju troškove, a povećavaju produktivnost,
– smanjuju redove, a povećavaju prodaje.
U tu svrhu dizajnirali smo samouslužni interaktivni kiosk koji je maksimalno posvećen lakoj kupovini i koji odgovara karakteristikama savremenog poslovanja jedne kompanije.
Samouslužni kiosk sadrži ekran na kome se prikazuje ponuda artikala ili usluge. Pretraga je laka i brza. Odabirom artikla/usluge preko touch ekrana, artikle/uslugu stavljate u korpu i obavljate kupovinu karticom na POS terminalu. O samoj aplikaciji ćemo pisati u pasosu ispod.
Postoje dva tipa Hola Interaktivnog Samouslužnog kioska:
– Hola Samouslužni kiosk sa postoljem;
– Hola Samouslužni kiosk na stubu.
Oba svakako imaju postolje, razlika je u dizajnu. Kiosk sa pravouganim postoljem je odličan za veće prostore i odličan je za brendiranje. Ima dosta prostora da kompanija koja uposli ,,digitalnog prodavca’’ (samouslužni kiosk) izbrendira logoom ili nekim pozdravnim porukama za svoje kupce.
Kiosk koji je više industrijskog dizajna je sa stubom u osnovi. Elegantan je i lako uklopiv u prostor. Poseduje prostor za brendiranje ili za pozdravnu poruku.
APLIKACIJA JE INTEGRISANA
Konstruisali smo samouslužni interktivni kiosk sa aplikacijom. Aplikacija je dizajnom i svojim karakteristikama urađena tako da je prilagođena svim uzrastima. Statistika kaže da 63% Milenijalaca koristi interaktivne samouslužne prodavce, dok ni procenat starijih koji koriste usluge digitalnog prodavca nije zanemarljiv.
Svakako je userfriendly ili – prilagođena korisniku.
Kroz aplikaciju se krećete jednostavno, sve je prikazano kroz fotografije i poruke(komande) koje su jasne i direktne. Naravno, za svaki predomišljaj ili grešku u poručivanju, postoji način da se ispravi.
Naš tim programera koji se bavi softverom, prilikom izrade aplikacije bavio se sistematizacijom proizvoda, bavio se ciljnim grupama (navikama onih koji kupuju) i prilagodio univerzalni softver za sve kompanije.
Scenario naplate tj. sadržaj poručivanja i naplate je različit za svaku delatnost, ali naša aplikacija je lako prilagodljiva. Prilagođava se svim privrednim granama i svim sektorima poslovanja.
Naglašavamo da se upotreba interaktivnog ekrana za poručivanje i izbor artikala preko interaktivnog displeja ne razlikuje mnogo od istih tih radnji na PC-u, pametnom telefonu ili tabletu.
KRETANJE KROZ APLIKACIJU
Aplikacija je svedena i bojama se prilagođava brendu kompanije.
Kretanje kroz aplikaciju je prilagođeno svim tipovim korisnika i poznato im je jer podseća na kretanje kroz telefon ili tablet (onog što korisnici najviše i koriste).
Na displeju se nalazi MENI ili KUPOVINA KARATA. Kako je displej interaktivan, dodir prstom pokreće meni, bira artikle ili uslugu i stavlja ih u korpu.
Poruke na ekranu ukazuju korisnicima šta treba kliknuti kako bi se uspešno realizovala kupovina. Poruke su jasne i direktne. Nakon dodavanja artikala/usluge u korpu, aplikacija vas pita da li ste sigurni i nakon toga ili se ispravi kupovina ili se nastavi do naplate.
Naplata se vrši preko POS terminala karticom svih banaka.
Ukoliko je u pitanju restoran, jako je bitna komunikacija sa kuhinjom. Naša aplikacija pokriva i taj segment.
Kada je u pitanju kupovina karata preko digitalnog prodavca u bioskopu ili pozorištu ili pak na nekom događaju, specifičnost je raspored sedenja a shodno tome i cena karte. Zapravo, od kategorije mesta zavisi cena karte. Softver je svakako prilagođen i toj situaciji, sve je pregledno i brzo.
Naglašavamo da postoji opcija koja aplikaciju može podesiti prema potrebama ljudi u kolicima ili prema potrebama dece.
Takođe, aplikacija može biti dvojezična, ili na više jezika.
UPOTREBA SAMOUSLUŽNOG KIOSKA U RAZNIM POSLOVANJIMA
Od kupovine autobuske karte u tržnom centru preko kupovine karte za bioskop do naručivanja u restoranima – Hola Interaktivni kiosci za poručivanje i naplatu imaju značajnu primenu.
SAMOUSLUŽNI KIOSK ZA KUPOVINU KARATA ZA PREVOZ
Ukoliko se samousluži kiosk nalazi u holu fakulteta ili pak u tržnom centrum, studenti imaju time velike pogodnosti.
Preko ovog sistema, studenti i uopšte putnici, mogu na vreme da se pripreme za putovanje, a ne moraju nužno da odu do autobuske stanice mnogo pre polaska.
Ovakav vid naplate karata i poručivanja pogodan je za autobuske kompanije, avio kompanije, železnice.
Svojim putnicima nude savremeni tip usluge, rešavaju problem nedostatka vremena i nude brzu i efikasnu kupovinu, a kompaniji povećavaju prodaju, jačaju brend.
KUPOVINA ULAZNICA ZA BIOSKOPE, POZORIŠTA, MUZEJE I GALERIJE
Kada se digitalni prodavac nalazi na samom ulazu u bioskop, pozorište, muzej ili galeriju on ima višestruku namenu.
Bioskop i pozorište nude izbor karata za određene projekcije i za određena i specifična mesta. Takođe, razlikuju se grupne posete od individualnih.
Muzeji i galerije nude razlike u ulaznicama po sledećim kriterijumima:
• Individualna ulaznica,
• Porodična ulaznica,
• Grupna ulaznica,
• Ulaznica za stalnu postavku,
• Ulaznica za tematsku postavku/izložbu.
U svim ovim sektorima, samouslužni kiosk ima jednu značajnu komponentu a to je da sve vreme imaju i funkciju prenošenja informacija kao i najavu novih događaja.
Pozorišta mogu da najave nove predstave, opišu postojeće putem fotografija, videa.
Muzeji i galerije takođe na interaktivnom ekranu svoje marketinške i edukativne sadržaje mogu postavljati i tako informisati, edukovati i obaveštavati posetioce.
Samosulužni kiosk pored toga što je digital signage, on uključuje korisnika u sadržaje, angažuje ga informacijima dodatno a pored svega toga nudi mogućnost kupovine i plaćanja izabaranih karata/ulaznica.
PLAĆANJE I KUPOVINA ULAZNICA ZA SPORTSKE DOGAĐAJE I TURISTIČKE LOKACIJE
Sportski centri samouslužni kiosk koriste za:
• evidenciju ulaznica na samom sportskom događaju.
• najavu sportskih događaja;
• za obaveštavanje korisnika sportskog centra o uslugama koje pruža centar,
• kupovinu dnevne ulaznice radi korišćenja usluga sportskog centra.
Turističke aktivnosti koje podrazumevaju istorijske lokacije, kao što je poseta kompleksu Oplenac u Topoli, ili poseta Medijani u Nišu, je efikasnija uz korišćenje usluga digitalnog prodavca.
Uređaj ako bi se našao na ulazu u Medijanu, pored toga što može prodati karte za datu lokaciju, može ujedno prodavati i sveobuhvatnu kartu za sve muzejske i turističke lokacije u gradu.
Neke lokacije u Srbiji poseduju sistem za štampanje karata, ali bez dodatnog objašnjenja šta se sve može posetiti kupovinom karte niti šta zapravo turista posećuje (fale detalji, informacije).
Na samouslužnom kiosku, posetilac može kupiti kartu, dobiti informaciju šta sve turista može obići sa kartama, a povrh svega se dodatno obaveštava o istoriji. Takođe, uređaj obaveštava gde turista može ručati, otići na izlet, isl.
PORUČIVANJE U RESTORANIMA, PEKARAMA, U RESTORANIMA BRZE HRANE, KAFETERIJAMA
U restoranima kao i u restoranima brze hrane digitalni meniji nalaze svoje mesto tako što omogućavaju kupcima da obave kupovinu svog omiljenog jela brzo, detaljno, sa tačnom evidencijom vremena čekanja.
Takođe, kupci mogu da se predomišljaju, menjaju svoje odluke o dodacima. Pritom sve vreme zadržavaju svoju privatnost i individualnost. Ovakav vid kupovine sve je više zastupljen u marketima, restoranima, kafeima.
U restoranima i kafeterijama, MENU se nalazi na digitalnom displeju, interaktivno se izabere proizvod i plati karticom. Kupcima digitalni prodavac pruža:
– brzu kupovinu,
– samostalnost i slobodu u odlučivaju pri kupovini,
– kupovinu bez čekanja u redu,
– dodatne informacije pored menija,
– pruža kupcima mobilnost – dok se priprema hrana, kupci mogu da sednu i da sačekaju pripremu svoje porudžbine,
– kiosk nudi više mogućnosti u istom trenutku od prodavca – npr. Prodavac može ponuditi ljubazno vodu ili kolač uz burger, dok kiosk može ponuditi i sok, vodu, kolač, grilovano povrće, salatu itd. Poenta je da kiosku nije neprijatno da ponudi više.
Samom restoranu, kafeteriji ili brzoj hrani, korišćenje samouslužnog kioska:
– povećava prodaju,
– povećava broj zainteresovanih kupaca,
– pruža laku promenu menija,
– usavršavanje usluga,
– zaposleni se rasterećuju i mogu efikasno da obavljaju druge poslove (štedi zaposlenima vreme).
McDonald’s koristi ovakve sisteme naplate u skoro svim svojim restoranima. U Velikoj Britaniji i Irskoj u ovim restoranima korišćenje samouslužnih uređaja je povećalo prodaje za 30% (izvor https://www.evoke-creative.com/project/mcdonalds/).
KOJE SU BRIGE VLASNIKA UREĐAJA
Najveća briga kupca interaktivnog samouslužnog kioska je cena uređaja kao i obaveze koje dobija sa kupovinom uređaja. Kako je uređaj napravljen u Srbiji, a po evropskim standardima, prilagođen je srpskom tržištu u svakom pogledu. Takođe, nabavka određene količine uveliko menja cenu.
Jednom kada se postavi uređaj, obaveza kompanije koja je kupila uređaj je da održava higijenu uređaja povremenim brisanjem. Kako zbog zdravlja kupaca tako i zbog njegovog reprezentativnog izgleda u prostoru.
Poslednja ali ne i najmanja briga vlasnika uređaja i njegovih zaposlenih je hoće li uređaj zameniti radnike? Uređaj ne zamenjuje radnike. Iako obavlja funkciju naplate i štampe karata i računa, uređaj ne može zameniti ljubaznost i prijatnost osoblja kao i njihovu angažovanost oko što bolje usluge kupcima.
ZAKLJUČAK: Samouslužni kiosk za poručivanje i naplatu sa integrisanom aplikacijom prati trendove naplate i navike novih generacija. Takođe, lako se prilagođava svakom biznisu kao i svakom korisniku, bez obzira na uzrast. Odlična je investicija, pokazalo se na primerima velikih kompanija. Uređaji naše kompanije dizajnirani su i konstruisani su u Nišu, u Srbiji, tako da svaki servis ili dopuna je laka i brza.
Volimo da sarađujemo sa različitim poslovanjima i da nalazimo zajedička rešenja za vaše uspešno poslovanje. Pišite nam svoje ideje, dragocene su i vama i nama kako bismo ih realizovali.